dev

منابع و راهنما هایی
در مسیر کسب و کار

03
محصولات ما

منابعی برای توسعه مسیر معماران

کتاب بازاریابی معماری؛ کارفرما ها پرواز نمی‌کنند

در این نوشتار تلاش شده تا از طریق تجربه معمار‌های موفق و متخصصین حوزه بازاریابی، مسیری برای معمار‌های جوان و دفاتر نوپای معماری ترسیم بشه. مسیری که کارفرما رو از اولین پله یعنی آشنایی تا مرحله قرارداد و طراحی برسونه. تا حالا … کارفرمات بعد از ارائه طرح غیب‌اش زده؟ احساس کردی که با وجود اینکه بخشی از کار‌هات رو بدون هزینه برای کافرما انجام می‌دی، باز هم به نتیجه نمی‌رسی؟ از اینکه چارچوبی برای رفتار درست با کارفرما نداری، به مشکل برخوردی؟ با وجود اینکه اغلب پر مشغله هستی و برای رسوندن کار، شب بیداری کشیدی، فکر کردی که معمار موفقی نیستی؟ به این فکر کردی که چطور باید وارد حرفه معماری شد؟ اگر برای هر کدوم از این سوالا جواب مثبت دادی، این کتاب برای شماست.

پکیج طراحی مسیر شغلی برای معماران

آنچه در این پکیج به آن پرداخته شده: چگونه یک دفتر حرفه‌ای معماری راه‌اندازی کنیم؟

اصول کشفِ چرایی زندگی و کسب و کار حرفه‌ای | اصول تدوین اهداف کسب و کارِ شخصی | ­بررسی اهمیت شناسایی و تعیین مشتری ایده‌آل و استفاده از فنون نیچ مارکت | ­اصول بخش‌بندی بازار، نیچ‌مارکت و تعیین مشتری ایده‌آل | بررسی پرسونا و طراحی پروفایل مشتری‌‌ایده‌آل ­| سیستم‌سازی در کسب و کار | ­تدوین چشم‌انداز برند | ­اصول تعیین مزیت فروش منحصر‌به‌فرد ­تعیین مأموریت برند | ­اصول تعیین ارزش‌های برند

مجموعه اصول ارتباطی معماری و کارفرما؛ از تفاهم تا قرارداد​

با ایجاد یک قرارداد بی‌نقص از کسب و کار خود در برابر دعاوی غیرضروری و استرس ناشی از آن محافظت کنید! تنظیم و طی مراحل قرارداد، از خسته‌کننده‌ترین مراحل ابتدایی انجام یک پروژه برای معماران تلقی می‌شود. به‌طوری‌که معماران ترجیح می‌دهند، به سرعت از این مرحله گذر کرده و هرگز به آن رجوع نکنند. این شرایط تنها زمانی ممکن است که طرف مقابل مطئمن باشد که هیچ ایراد و نکته ابهامی در قرارداد وجود ندارد و نسخه‌ای از آن همیشه در دسترس معمار است. پس بهتر است تمرکز کافی روی تنظیم قرارداد داشته باشید و نسخه‌ای از آن را همیشه در پوشه پروژه‌تان نگه‌داری کنید. مجموعه حاضر شامل چه مواردی است: اصول حرفه‌ای تنظیم قرارداد طراحی و ساخت و ساز | تفهیم‌نامه طراحی معماری اختصاصی کانون معماران | استاندارد قراردادِ طراحی معماری پروژه‌های کوچک مقیاس (موسسه معماران آمریکا AIA) | الگوی قرارداد اختصاصی طراحی معماری کانون معماران

ایده تولید محتوای رسانه های اجتماعی برای معماران و دفاتر حرفه‌ای معماری

پنجاه میلیون ایرانی در حال استفاده از رسانه محبوب اینستاگرام هستند، فضایی بدون محدودیت و رایگان برای تبلیغات، فروش و برندینگ شرکت ها! با این وجود تولید محتوای اینستاگرامی برای معماران یکی از چالش‌های همیشگی‌است، تا با مخاطبان فعلی و آینده خود ارتباط برقرار کنند. اینکه از رسانه به عنوان پورتفولیو معماری خود استفاده کنیم و درگیر به اشتراک‌گذاری تصاویری زیبا از پروژه‌های شخصی‌مان باشیم کار آسانی است … اما نباید فراموش کرد که مردم به رسانه‌های اجتماعی ما ملحق می‌شوند تا آدم‌ها و فرهنگ پشت شرکت‌مان را ببینند. قطعا برای دیدن پروژه‌های یک شرکت، وب‌سایت فضای مناسب‌تری است! اگر به دنبال یافتن پاسخ به سوالاتی از قبیل ” موضوع برای پیج معماری ” ، ” موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام ” ” تولید محتوا برای پیج معماری ” ، ” ایده تولید محتوا در اینستاگرام ” هستید، این مجموعه با ۷۵ ایده ناب، پاسخی کامل برای نیاز شماست.

کتاب معمار به مثابه کارآفرین

کارآفرینی را می‌توان هنر و دانش نوآوری پویا دانست که از طریق ترکیب ایده‌ها و ارزش‌ها محقق می‌شود. ملین برگلوند تلاش کرده‌است که دریابد چگونه کارآفرینی می‌تواند به تحقق ایده‌های معماری از طریق تغییر دیدگاه‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌های نو کمک کند. چرا که به عقیده‌ی او، با پذیرش یک دیدگاه کارآفرینانه‌تر، معماران می‌توانند از طریق تفکر طراحی خودشان ایده‌هایی با ارزش‌تر برای خود، حرفه و بخش‌های ساخته‌شده در جامعه فراهم کنند. یافتن ایده‌ها، علاوه‌بر بخش اساسی کار معماران؛ مشخصه‌ی بارز نوآوری نیز هست. بنابراین مهم‌ترین مسئله این است که شما «چه چیزی» می‌سازید و این کار را چگونه انجام می‌دهید. در زندگی حرفه‌ای از طریق استفاده از ایده‌هایی که برای شما کارساز است و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود در یک ایده و از طریق نوآوری، ایده‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود.

جستار هایی در حوزه معماری و کارآفرینی

معماران اغلب هویتِ حرفه‌ای خود را با توجهِ انحصاری به بناهایی می‌سازند که طراحی می‌کنند. در واقع، تعداد کمی از معماران، جسارت دور شدن از تصورِ رایج و روالی را دارند که با آن برای مشتری که قصد ساخت دارد، خدماتِ طراحی ارائه‌ می‌کنند. با این حال، تغییرِ ماهیتِ جامعه و مسائلی که با آن روبرو است، می‌تواند معمارانِ بیشتری را وادار کند تا در تخصص خود و نحوة گسترش آن تجدیدنظر کنند. با توجه به آشفتگی اقتصادی کنونی، آسیب‌های زیست‌محیطی و ناآرامی‌های مربوط به جغرافیای سیاسی ، فشارهای فزاینده‌‌ای بر جوامع برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای موضوعات گسترده، پیچیده و حاد وجود دارد که از طراحی خودِ محیطِ ساخته‌شده فراتر می‌رود. واضح است که محیط ساخته‌شده و کسانی که آن را شکل می‌دهند بسیار مهم هستند، اما این تنها حوزة اقدامی نیست که معماران و طراحان می‌توانند در آن کمک‌های معنی‌داری برای جامعه داشته‌باشند. شاید یک راه‌حل برای بررسی بهره‌وری افزایش‌یافته برای معماران در خودپنداری حرفه‌ای و پیوندِ آن با کارآفرینی، نهفته ‌باشد. آن‌چه که در این بخش می‌خوانید بخشی از کتاب «مجموعه جستارهای حوزه کارآفرینی و معماری» است.

تفهیم نامه طراحی معماری - چک لیست

برای اینکه طراح بتواند بهترین کارِ ممکن را انجام دهد، ابتدا درک دقیق آنچه که کار طراحی نیاز دارد بسیار مهم است. اینجاست که تفهیم‌نامه طراحی به‌ کارمان می‌آید. اجرای یک پروژه بدون آن معمولاً به معنای تکیه بر تماس‌های تلفنی، گفتگو‌های طولانی ایمیل، یادداشت‌ها و پیام‌ها است که به طور حتم منجر به هرج و مرج می‌شود. تفهیم‌نامه طراحی سندی است که جزئیات اصلی پروژه طراحی آینده شما، شامل اهداف، دامنه و استراتژی آن را تعریف می‌کند و جریان کلی پروژه شما را از زمان تصور تا پایان، راهنمایی می‌کند. ما در این چک لیست، سوال‌های اساسی مورد نیاز در روند ارتباط با کارفرما را درج کرده‌ایم تا با استقاده از آن تفهیم‌نامه‌ای منحصر به خودتان‌را طراحی و توسعه دهید.

اسکرول به بالا